سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: قرآن معجزه تمام دوران هاست

  • کد خبر: ۱۸۶۷۴۰
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
تولیت آستان قدس رضوی: قرآن معجزه تمام دوران هاست
تولیت آستان قدس رضوی گفت: درجه اعجاز قرآن کریم که معجزه پیامبر اسلام است برای همه اعصار و تاریخ بشریت کاربرد دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در مراسم اختتامیه بزرگترین طرح سنواتی حفظ قرآن کریم با عنوان تحفیظ نبوی و تجلیل از منتخبین دوره که امشب در سالن صبا صداوسیمای مشهد برگزار شد ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: حضور در این محفل قرآنی که به نام قرآن مجید و تکریم و تجلیل قاریان و حافظان و قرآنیان شکل گرفته را برای خودم توفیقی ارزشمند می‌دانم.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: خداوند متعال بهترین مخلوقش را که از همه انبیا و اولیا و ملائکه الله افضل است برای هدایت مردم فرستاد. در حدیث قدسی داریم "لولاک خلقت الافلاک" که می‌فرماید کل این عالم را بخاطر گل وجود تو خلق کردم و مقام پیامبر اکرم (ص) را هیچ ملک مقربی ندارد. پیغمبر اکرم (ص) در عرش الهی جایی قدم گذاشت که هیچ موجود و ملکی اجازه ورود نداشت.

مروی تشریح کرد: خداوند بهترین مخلوقاتش را برای هدایت مردم انتخاب و مبعوث کرده است و این نشان می‌دهد خداوند تا چه اندازه بندگانش را دوست دارد. باید قدر خود را بدانیم که تا این حد خداوند اجر و قرب برای ما قائل است.

وی تاکید کرد: خداوند برای هدایت انسان ها، عزیزترین و بافضیلت‌ترین و گرامی‌ترین موجود عالم را فرستاده است. پیغمبر اکرم تمثل وحدانیت خداست، همانطور که خداوند شبیه ندارد پیامبر اکرم نیز تمثل بی مانندی و وحدانیت خداست.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به معجزاتی که دیگر انبیا داشتند و در تاریخ بیان شده است گفت: معجزه همه انبیا برای زمان خودشان است، ولی معجزه پیامبر که قرآن کریم است برای همه اعصار و تاریخ بشریت کاربرد دارد و آن کتاب آسمانی مسلمانان است. آنچه ما امروز می‌بینیم نازل شده حقیقت قرآن به صورت کتاب است. به دلیل اینکه انسان توان تحمل آن معنای حقیقی قرآن را ندارد حیات حقیقی قرآن در قیامت آشکار می‌شود.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: تمامی انبیا معجزاتی داشتند، ولی هیچکدام درجه معجزه و ماندگاری معجزه شان به اعجاز پیامبر عظیم‌الشان اسلام نمی‌رسد. معجزه پیامبر زنده کردن مرده نیست، بلکه احیای دل‌های مرده است که نابودی در آن نیست بلکه سعادت و هدایت و زندگی در آن است. تنها پیامبر اسلام توانست حقیقت قرآن را تحمل کند. ایشان تجلی قرآن در دنیاست. خداوند قدرتی به پیامبر داد که توانست ۶هزار بار حقیقت قرآن (به تعداد آیات قرآن) بر قلب پیامبر تجلی کند، ولی حضرت موسی یک بار هم نتوانست این حقیقت را تحمل کند.

تولیت آستان قدس رضوی: قرآن معجزه تمام دوران هاست

مروی بیان کرد: فاصله جامعه قرآنی ما با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی از زمین تا آسمان است. در جامعه قرآنی ۱۰میلیون پرونده در دادگستری نباید باشد، طلاق و جدایی تا این اندازه نیست و اختلاف و نفاق بین مردمش وجود ندارد. خداوند می‌فرماید رزق شما دست من است. اگر رزق دست خداست چرا دزدی؟ چرا راهزنی؟

وی با اشاره به چند داستان واقعی و تاریخی از هدایت افراد مختلف به سوی قرآن که با یک تلنگر اتفاق افتاد گفت: انسانی که زمینه هدایت در او وجود دارد با یک آیه نیز هدایت می‌شود و راهش عوض می‌شود.

حجت الاسلام مروی در پایان خطاب به قرآن آموزان عنوان کرد: سعی کنید آنچه از قرآن آموختید عمل کنید و عمل به قرآن داشته باشید که نسبت به آن مورد بازخواست قرار می‌گیریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->